Формування національної ідентичності та патріотизму в умовах сучасної школи
Цікаво, змістовно й нетрадиційно відбулося засідання педагогічної ради в Полтавському НВК №16 4 березня 2025 року, ініційоване директором Явтушенком В.І. Тема для обговорення була надзвичайно актуальною в контексті реалій сьогодення: «Формування національної ідентичності та патріотизму в умовах сучасної школи». Заступник директора з виховної роботи Довгій Т.В. нагадала нормативно-правові засади патріотичного виховання в закладах освіти, наголосивши на тому, що виховання у здобувачів освіти патріотичних почуттів, національної самосвідомості та громадянської відповідальності є важливою складовою освітнього процесу і головним напрямом виховної роботи в закладах освіти. Учитель української мови та літератури Іванко Л.В. виступила з доповіддю «Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості», у якій розкрила джерела та способи формування в учнів мовної стійкості, любові й поваги до рідного слова, потреби й уміння спілкуватися українською мовою у всіх сферах життя. У ході практичної частини «Майданчик інновацій» педагоги працювали, об’єднавшись у групи, і виконували креативні завдання, підготовлені колегами:
- «Патріотизм у словах і вчинках» (Фисун С.А.).
- Віртуальний квест «Що ми знаємо про Україну?» (Нестеренко О.М.).
- Складання ментальної карти «Шляхи реалізації національно-патріотичного виховання на уроках» (Осипенко С.О.).
- Створення емблеми національної ідентичності (Чорна С,О,).
- Інтерактивна вправа «Як ми знаємо історію України? Дати – події» (Мірошніченко В.М.).
- Оздоблення карти України патріотичними цінностями (Коцюба О.А.).
Усі присутні члени педколективу здобули цінний досвід, освоїли інноваційні форми й методи роботи, надихнулися творчістю та цікавими патріотичними ідеями, які будуть упроваджувати у своїй педагогічній діяльності з метою виховання справжніх патріотів – людей з активною громадянською позицією, які з гордістю усвідомлюють свою національну приналежність, знають і шанують історію, культуру, мову рідного народу.







